آموزشی

طریقه استفاده و مراقبت از ظروف پخت و پز نچسب

نگهداری از ظروف پخت و پز نچسب

ظرف نچسب یعنی کار کمتر. هرچه غذا کمتر بچسبد، به هم ریختگی کمتر است و نظافت کمتری هم نیاز دارد. در نتیجه این آسانی درطریقه استفاده و مراقبت از ظروف پخت و پز نچسب تبدیل شده اند به ظروف مورد علاقه آشپزان که بارها و بارها از آنها استفاده می کنند.

راهکارهای زیر را دنبال کنید تا بیشترین کارایی و طول عمر را از ظروف پخت و پز نچسب خود داشته باشید.

چگونه ظروف پخت و پز نچسب خود را آماده کنم؟

اگر قابلمه نچسب دارید ، آن را در آب گرم و صابون بشویید تا هر اثری از روغن های کارخانه از آن پاک شود.سپس آن را آب بکشید و با حوله نرم خشک کنید.

برای ظروف پخت و پز نچسب علاوه برای کارهایی که در اولین استفاده انجام میدهید ۱ قاشق چای خوری(۵ میلی لیتر) روغن گیاهی را درون ظرف با دستمال نرم بکشید. این کار را هر ۲ یا ۳ ماه تکرار کنید یا هنگامی که میبینید غذا به ظرف می چسبد این کار را انجام دهید.

نکته: از اسپری های نچسب روی ظروف پخت و پز نچسب استفاده نکنید زیر در بلند مدت سیستم نچسب بودن مواد ظرف را از بین میبرند و موجب چسبیدن غذا به قابلمه یا تابه می شوند.

چطور با ظروف پخت و پز نچسب غذا بپزم؟

روغن کمتری برای تابه های نچسب لازم است ولی حواستان باشد که بدون روغن هم زیاد دوام نمی آورد.

از استفاده از دمای متوسط و کم استفاده کنید. از دمای زیاد برای مدت طولانی بپرهیزید.

از استفاده از اسپری هایی که به عنوان اسپری نچسب کننده تابه و قابلمه فروخته می شوند بپرهیزید. این اسپری ها پوشش داخل ظرف را خراب کرده و حتی موجب سمی شدن غذا می شوند.

ظروف پخت و پز نچسب را چطور تمیز کنم؟

همیشه اول اجازه بدید ظرف خنک شود و به دمای اتاق برسد بعد آن را تمیز کنید. تغییرات ناگهانی دما پوشش داخل ظرف را خراب میکنند.

ظرف را در آب ولرم یا گرم قرار دهید که حاوی مایع ظرف شویی با صابون باشد و با یک وسیله شست و شو که نرم باشد آن را به آرامی بشویید.

از استفاده از اسکاچ های زبر و سیم ظرفشویی بپرهیزید.

اگر خال یا لکه ای در ظرف دیدید و خواستید آن را از بین ببرید از سرکه یا آبلیمو استفاده کنید و سپس با آب و پارچه نرم آن را پاک کنید.

source:amerciankitchencookware.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *