آموزشی

چرا ظروف نگهدارنده شیشه ای مواد غذایی از پلاستیک بهترند؟

چرا ظروف نگهدارنده شیشه ای مواد غذایی از پلاستیک بهترند؟

آن چه که باعث می شود ظروف نگهدارنده ی شیشه ای از ظروف پلاستیکی بهتر باشند :

شاید برای شما هم پیش آمده است که در ذهن دنبال دلیلی برای اینکه چرا ظروف نگهدارنده شیشه ای مواد غذایی از پلاستیک بهترند؟ باشید. در این بخش قصد داریم تا نگاهی کامل از مقایسه ظروف پلاستیکی و شیشه ای داشته باشیم .

نگهداری مواد غذایی از راه صحیح یکی از بهترین راه های محافظت از خود و خانواده شما از مسمومیت غذایی است. اگر غذا به درستی ذخیره و سرد نشود، باکتری های مضر در آن می توانند به سرعت رشد کنند و منجر به فساد مواد غذایی و بیماری های احتمالی شود. برای کمک به جلوگیری از رشد باکتری ها، غذا را در یخچال قرار داده یا فریز کنید (به طور عمومی در عرض دو ساعت پس از آماده سازی). مانده غذاها باید در ظروف با درپوشهای تنگ و محکم قرار داده شوند و یا به صورت پلاستیکی بسته بندی شوند تا مخاطرات بالقوه کم شود و غذا خشک نشود.

ظروف نگهدارنده غذا باعث افزایش طول عمر مواد غذایی و جلوگیری از خشک شدن، سرما زدگی فریزری و بو گرفتن آن می شود. اطمینان حاصل کنید که ظروف نگهدارنده مواد غذایی شما پاک هستند و فقط از آنها برای ذخیره مواد غذایی استفاده کنید.

مزایای استفاده از ظروف نگهدارنده مواد غذایی

ظروف نگهداری مواد غذایی برای حفظ سلامتی غذا طراحی شده اند، به ما کمک می کنند فضای آشپزخانه را سازماندهی کنیم و زندگی ما را ساده تر میکند.

    •  ظروف نگهدارنده غذا به ما کمک میکنند تا غذا برای زمان های طولانی تر تمیز، تازه، خوشمزه و مغذی باقی بماند.
    •  با نگهداری از مواد غذایی اضافی می توانیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم. نگهداری باقی مانده ها در ظروف نگهدارنده مناسب باعث جلوگیری از ایجاد زباله های مواد غذایی می شود.
    •  ظروف نگهدارنده مواد غذایی٬ قابل حمل هستند و آسان در کیسه های دستی قرار می گیرند، که باعث می شود حمل مواد غذایی به مکان های مختلف آسان شود.
    •  ذخیره مواد غذایی در ظروف قابل استفاده مجدد یکی از بهترین راه های کاهش اثرات زیست محیطی در ارتباط با دور ریخته شدن ظروف یک بار مصرف است.
  • آنها همچنین می توانند برای ذخیره مواد غذایی از قبیل ادویه، چای، برنج، آرد، دانه و تعدادی از مواد اولیه در آشپزخانه که نیاز به ذخیره سازی دارند استفاده شود.

مزایای ظروف نگهدارنده شیشه ای

ظروف نگهدارنده شیشه ای مواد عذایی دارای مزایای بیشتری نسبت به ظروف نگهدارنده پلاستیکی هستند، و گزینه بهتری جهت رفع نیاز شما هستند.

۱. شیشه ایمن تر از پلاستیک است

شیشه به طور کلی برای نگهداری مواد غذایی بهتر از پلاستیک است. مواد شیمیایی از ظروف پلاستیکی ممکن است از پلاستیک به مواد غذایی شما سرایت کنند. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که غذای گرم در ظرف پلاستیکی قرار داده شود یا برای گرم کردن غذا با ظرف پلاستیکی در مایکروویو قرار داده شود. ظروف نگهداری شیشه ای در هنگام تماس با مواد غذایی مواد شیمیایی سمی به غذا انتقال نمی دهند. شیشه ماده ای بی عیب و نقص و غیر متخلخل طبیعی است. ظروف شیشه ای هیچگونه نشتی ندارند و برای استفاده طولانی مدت از آنها استفاده می شود.

۲. شیشه برای زمین بهتر است

بسیاری از نگرانی های زیست محیطی مربوط به تولید و دفع پلاستیک هستند. زباله های پلاستیکی آشکارترین شکل آلودگی مربوط به پلاستیک هستند که بر محیط زیست تأثیر می گذارد. تولید پلاستیک نیز مواد شیمیایی سمی را در هوا منتشر می کند. سبک زندگی بدون پلاستیک، مقدار پلاستیکی را که در جریان تولید زباله قرار دارد کاهش می دهد.هنگامی که یک ظرف نگهدارنده شیشه ای را خریداری می کنید می توانید آن را تقریبا نامحدود استفاده کنید. ظروف شیشه ای شکسته می توانند بازیافت شوند. بازیافت شیشه به صرفه است و این فرآیند از کیفیت شیشه نمی کاهد.

۳. شیشه گرما را بهتر از پلاستیک نگه می دارد

ظروف پلاستیکی می توانند در تماس با غذای گرم دچار تغییر شکل شوند. گرم کردن مواد غذایی در ظروف پلاستیکی ممکن است موجب ذوب شدن آنها شود، که احتمال نشت مواد شیمیایی به مواد غذایی را افزایش می دهد. هنگامی که صرف شام به پایان می رسد، لازم نیست منتظر بمانید تا غذا به طور کامل خنک شود و سپس به یک ظرف شیشه ای انتقال یابد. این نگرانی در ظرف شیشه ای وجود ندارد که هنگام گرم کردن مواد شیمیایی به غذا انتقال یابد.

۴. چند منظوره بودن

شیشه در دماهای مختلف به طور ایمن عمل می کند، بنابراین شما می توانید غذا را در ظرف نگهدارید و آن را در همان ظرف گرم کنید. ظروف نگهدارنده شیشه ای به راحتی از یخچال و فریزر به اجاق میروند و سپس برای سرو استفاده می شوند. شما می توانید غذا را در همان ظروف٬ سرو ٬ گرم و نگهداری کنید.

۵. شیشه زیبا تر از پلاستیک است

ظروف پلاستیکی پس از استفاده مکرر و شستشو ظاهری خشک و شکننده پیدا می کنند. ظروف شیشه ای جذاب هستند و بر روی کابینت ها، یخچال و میز ناهارخوری می درخشند. غذا هنگامی که در یک ظرف شیشه ای باشد جذابتر از یک ظرف پلاستیکی می شود. شیشه، غیر متخلخل، بدون خط و خش است و بعد از چند دهه استفاده، هنوز هم به نظر می رسد جدید است.

۶. شفافیت

ذخیره مواد غذایی در ظرف شیشه ای شفاف باعث می شود که محتوای داخل را بدون برداشتن درب ها مشاهده کنید. این باعث می شود که غذا را در یخچال خود راحت تر مدیریت کنید. این همچنین به کاهش زباله های مواد غذایی کمک می کند، زیرا شما می توانید قبل از اینکه غذا خراب شود، آنها را چک کنید و از آنها استفاده کنید.

۷. شیشه تمیز تر از پلاستیک است

شستوشوی ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی توصیه نمی شود، زیرا آب گرم و بخار می تواند سبب آزاد شدن مواد شیمیایی مضر شود. تمیز کردن ظروف نگهدارنده شیشه ای بسیار آسان است، زیرا سطح غیر متخلخل لکه ها، مواد غذایی و میکروب ها را جذب نمی کند. آنها می توانند به راحتی در ماشین ظرفشویی شستشو شوند بدون هیچ گونه نگرانی از خراشیدن یا تغییر شاختار سطح. شستشو در ماشین ظرفشویی، در دماهای بالا باعث راحتی ضد عفونی کردن آنها می شود.

۸. شیشه بو را جذب نمی کند

ظروف پلاستیکی اغلب توسط مواد غذایی ذخیره شده در آنها لکه دار می شوند. پلاستیک همچنین طعم و بوی غذا را جذب می کند که می تواند زمانی که مواد غذایی از آن خارج شده است، در ظرف بماند. ظروف شیشه ای غیر متخلخل هستند و لکه ها و بوی های غذای ذخیره شده در آنها را جذب نخواهند کرد. این ویژگی باعث می شود که ظروف شیشه ای مناسب برای ذخیره تمام غذاها، از جمله مواد غذایی اسیدی باشد. ظروف غذای شیشه دارای یک سطح براق است که کمک می کند تا غذا، تمیز، تازه و خوشمزه برای مدت طولانی نگهداری شود.

۹. عمر طولانی

پس از یک سال از استفاده از ظروف پلاستیکی، در آنها خراش و تغییر رنگ، و تغییر شکل به وجود می آید. ظروف نگهدارنده شیشه ای مواد غذایی برای عمر طولانی طراحی شده اند. شیشه دوام بیشتری دارد و با گذشت زمان، مانند پلاستیک، از بین نخواهد رفت. آنها می توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرند و بارها و بارها در ماشین ظرفشویی شستشو داده می شوند بدون اینکه شکل و دوام خود را قربانی کنند. تا زمانی که شکسته نشوند، عمر طولانی خواهند داشت و هنوز هم خوب هستند.

۱۰. گرمایش مایکروویو

ظروف غذای پلاستیکی در مایکروویو قرار نمی گیرند زیرا مواد شیمیایی سمی می توانند در طی گرمایش مایکروویو به غذا وارد شوند. ظروف غذای شیشه ای، بر خلاف پلاستیک، قابل استفاده در مایکروویو هستند. ذخیره شده در فریزر در کاسه های شیشه ای، غذا آماده است تا به سرعت در مایکروویو استفاده شود. ما می توانیم بعد از گرم کردن در مایکروویو غذا را از همان ظروف شیشه ای بخوریم.

استدلال در برابر ظروف نگهدارنده شیشه ای

۱. وزن

شیشه سنگین تر از پلاستیک است. ظروف پلاستیکی سبک وزن هستند و می توانند برای حمل و نقل مواد غذایی مناسب باشند. پلاستیک فضای کمتری اشغال میکند و راحت تر در کوله پشتی قرار میگیرد. پلاستیک ماده انتخابی شما است اگر بخواهید چیزی سبکتر را حمل کنید.

۲. شکنندگی

ظروف شیشه ای نیاز به توجه بیشتری نسبت به بسته بندی مواد غذایی پلاستیکی دارند. شیشه اساسا ماسه ذوب شده است و شکننده است خصوصا زمانی که به طور تصادفی ضربه ای به آن وارد شود و یا بر زمین بخورد. شیشه شکسته می تواند به یک فرد آسیب برساند یا مقداری به هم ریختگی ایجاد کند. این ممکن است نگران کننده باشد اگر شما بچه های کوچک در خانواده داشته باشید. البته این مسئله در ظروف شیشه ای tempered تا حدودی حل شده است و میتوانید با کلیک روی لینک درباره این شیشه ها بیشتر بدانید.

۳. قیمت

ظروف شیشه ای معمولا گران تر از پلاستیک هستند. با این حال، ظروف شیشه ای طولانی تر استفاده می شوند و نیازی به جایگزینی آنها مانند پلاستیک نیست. انتخاب ظروف نگهدارنده شیشه ای، در واقع باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

برای مشاهده و خرید ظروف نگهدارنده شیشه ای گلس لاک اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *