آموزشی

روغن کمتر ، زندگی بهتر

روغن کمتر زندگی بهتر

آشپزی و روغن ، دوستان قدیمی هستند اما امروزه کمتر یکدیگر را مبینند. باید روراست باشیم، امروزه استفاده از غذای سالم خیلی بیشتر از یک روند یا ترند اجتماعی است. این یک روند ماندگار است، اگر شما هنوز دست به کار نشده اید، در حال از دست دادن یک احساس فوق العاده هستید . با روغن کمتر ، زندگی بهتر ، احساس سالم زیستن را تجربه کنید.

روغن کمتر ، زندگی بهتر

یک رژیم سالم به این معناست که سطح انرژی شما مدام در تلاطم و بالا و پایین رفتن نخواهد بود. وزن شما در سطح سالم و ثابتی باقی خواهد ماند و روحیه و حال و حوصله شما بهتر خواهد بود.

روند تغذیه مدرن در حال تنظیم نوار برای سبک زندگی پیشرفته است که دوره ی عذای سالم، رژیم غذایی و پخت و پز را تعیین می کند؛ مسیری به سوی سبک زندگی سالم.

احتمالا ساده ترین قدمی که یک نفر به میتواند به سمت تغذیه بهتر بردارد، آشپزی در خانه است. اما همه غذا های پخته شده در منزل نیز مثل هم نیستند. دلیل سرمایه گذاری در بیشتر آماده سازی غذا در منزل، اجتناب از غذاهای ناسالم رستوران ها است که ممکن است با مقدار زیادی روغن پخته شوند.

در نهایت ، اگر برای تغییر عادت تصمیم جدی دارید، هر بار که می خواهید یک نیمرو درست کنید، یک قالب کره داخل روغن نیاندازید.

چند پیشنهاد ساده که خوب است در نظر داشته باشید:

  • کمتر، بهتر است : اگر در یک دستور تهیه غذا خواسته شده که یک قاشق غذاخوری روغن بریزید، با نگاه کردن و بصورت چشمی اندازه گیری نکنید و بصورت حدودی روغن نریزید.                          
  • میزان لازم را با دقت اندازه گیری سپس در غذا بریزید و حتی از اینکه کمی کمتر از مقدار گفته شده روغن بریزید نترسید.
  • ظرف نچسب خوب تهیه کنید : قابلمه و تابه نچسب مناسب تهیه کنید و سعی کنید با آنها دوستانه رفتار کنید.
  • روغن بیشتر، طعم بهتر نمی آورد : خیلی ها طعم بهتر غذا را از کره و روغن داخل غذا میدانند در حالی که شما با استفاده از مواد دیگری مانند ادویه جات به جای چربی میتوانید طعم غذا را بهتر کنید.  بدن شما از شما بابت این کار تشکر خواهد کرد.
  • آزمایش کنید : جایگزین های با کالری کمتر مانند روغن نارگیل را امتحان کنید.
  • قدرت بخار : فراموشی این مسئله آسان است که گاهی راه های دیگری هم جهت پخت غذا وجود دارد. سرخ کردن معمولاً راه اول است که به ذهن می رسد ولی بخارپز کردن هم برای پخت غذا امکان پذیر است. به این طریق نه تنها روغن کمتری مصرف می کنید بلکه می توان اصلاً روغنی مصرف نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *