آموزشی

ساماندهی یخچال چگونه است ؟

ساماندهی یخچال

ساماندهی یخچال :

اگر شما عمل سخت تمیز کردن و ساماندهی یخچال را انجام دادید باید به خاطر این کار خود را تشویق کنید .

وقتی قفسه ها را از چاشنی و ادویه هاپاک و تمیز کردید، بهترین راه برای برگرداندن آن ها چیست ؟

واقعا مهم نیست که آن ها در کجا قرار می گیرند ؟

چگونه در آشپزخانه های حرفه ای ، یخچال را سازماندهی می کنند ؟

وقتی یخچال را سازماندهی می کنند ، ما دوست داریم از آن آشپزخانه ها و رستوران ها به عنوان مدل استفاده کنیم چرا که آن ها یخچال ها را با در نظرداشتن سالم بودن غذا سازماندهی میکنند. روش های انجام این کار ، سازماندهی کردن بر اساس دمایی است که مواد غذایی باید پخته شوند. برای این کار :

موادی که به هیچ پختی نیاز ندارند تا برای خوردن سالم بمانند ( مانند غذا های آماده و یا باقی مانده های غذا ها ) در بالا قرار گرفته و بعد بقیه ی مواد بر اساس دمای لازم برای پخت در پایین آن واقع می شوند. وقتی که به این روش سازمان دهی کردید ، ممکن است آلودگی ای برای موادی پیش آید که این آلودگی جای نگرانی ندارد چرا که قرار است آن مواد آلوده پخته شوند و با پختن این آلودگی بر طرف می شود.

 

استراتژی :

این استراتژی که از همان اصول استفاده می کند متناسب برای سازماندهی یخچال خانگی می باشد .

۱ -)  طبقات بالا : باقی مانده ی مواد غذایی، نوشیدنی وغذاهای آماده (مانند ماست ، پنیر و غذا های گوشتی )

۲ -)  طبقات پایین : مواد اولیه ای که برای غذاهای پختنی نیاز است .

۳ -)  در : در یخچال گرم‌ترین قسمت یخچال است ، بنابراین فقط چاشنی‌ها باید در آنجا قرار گیرند . تخم‌مرغ یا شیر را در کنار در قرار ندهید ، چون باید در قسمت سردتر یخچال قرار بگیرند .

۴ -)  کشوها : این ها می‌توانند فریب دهنده باشند . چون کشوها برای تولید رطوبت های خاص طراحی شده اند . نگهداری میوه ها و سبزیجات در آن جا منطقی است اما این کشوها اغلب در پایین یخچال واقع شده است ، بنابراین ما در معرض آلوده شدن سبزیجاتی که در آن واقع شده است قرار می گیریم .

بعضی از راه‌حل‌ها 

— اگر ۲ کشو دارید یکی از آن ها را برای سبزیجات و دیگری را برای نگهداری گوشت خام در آن اختصاص دهید.

— اگر یک کشو در بالای دیگری باشد از پایین ترین کشو برای گوشت استفاده کنید. اگر ۲ کشو در کنار هم باشند یکی از آن ها را تمیز کرده و برای نگهداری گوشت از آن استفاده کنید.

— از هر ۲ کشو برای سبزی و گوشت می خواهید استفاده کنید با به این گونه عمل نمایید : اگر لازم است گوشت خام را در بالای دیگر غذا ها قرار دهید از یک ظرف پلاستیکی شفاف استفاده کنید که هیچ قطره ی مایعات از آن خارج نشود که محافظ گوشت در برابر هر چیز دیگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *