دستور پخت

بورانی اسفناج

طرز تهیه ی بورانی اسفناج :

ما در این نوشته مراحل آماده سازی یک بورانی بسیار خوشمزه را به شما می آموزیم . این بورانی به سادگی برای شما قابل آماده سازی است تا بعد از درست کردن آن از خوردنش لذت ببرید.

 

مواد لازم جهت تهیه ی  بورانی اسفناج :

  • سیر : ۳ حبه ( پودر موسیر : ۱ قاشق غذا خوری )
  • ماست : ۱ کاسه ماست خوری
  • روغن : ۲ قاشق سوپ خوری
  • سفناج : ۱ کیلو
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • نعناع خشک : ۱ قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه ی بورانی اسفناج :

گام اول :  در مرحله اول طرز تهیه بورانی اسفناج ابتدا اسفناج ها را به خوبی بشویید سپس آن ها را درشت خرد کنید و با مقداری آب و نمک اسفناج ها را در درون قابلمه ای مناسب آب پز نمایید. بعد از این که اسفناج ها پخته شدند آن ها را در درون صافی قرار دهید تا آب اضافی اسفناج ها گرفته شود و با کمک گوشت کوب اسفناج ها را بکوبید.

گام دوم :  در مرحله بعدی اسفناج ها را در درون تابه ای مناسب با ۲ قاشق سوپخوری روغن تفت دهید. سپس در درون ظرفی مناسب اسفناج های پخته شده را با یک کاسه ماست خوری ماست و نعناع خشک و سیر له شده ( پودر مو سیر ) و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید و آن ها را به خوبی هم بزنید تا مخلوط یکدستی از مواد بوجود آید.

توجه داشته باشید که اگر تمایل به سرخ کردن اسفناج ها ندارید می توانید مرحله ۲ را انجام نداده و در گام ۱ در هنگام آب پز کردن اسفناج ها از یک حبه سیر استفاده نمایید.

پس از آماده کردن این بورانی بسیار خوشمزه آن را در درون کاسه ای ریخته و سرو کنید. شما برای نگهداری این بورانی و همچنین سرو آن می توانید از ظروف نگهدارنده ی گلس لاک استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *